اخبار

کاهش قیمت ارزهای دیجیتالی
ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی مهم کاهش پیدا کرد.به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، با افزایش میزان استفاده از رمزارزها در اقدامات مخرب هکرها و مجرمان اینترنتی،  منابع آگاه از بررسی اقدامات ممکن توسط دولت بایدن برای مقابله با مجرمانی خبر داده اند که با حملات باج افزاری از قربانیان خود طلب پرداخت ارزهای دیجیتالی را می کنند. دولت بایدن امیدوار است جلوی دسترسی مجرمان اینترنتی به درگاه های پرداخت متصل به ارزهای دیجیتالی را بگیرد چرا که این مساله در حال تبدیل شدن به یک تهدید واقعی برای امنیت ملی آمریکا است.  رییس بانک مرکزی اروپا که سابقه طولانی در حمله به رمزارزها دارد، در سخنان جدیدی ارزهای دیجیتالی را مشکوک و پرریسک دانسته و افزوده است نباید آن ها را به عنوان طبقه جدیدی از ارز در نظر گرفت.

تورم انگلیس در
بالاترین سطح ۹ سال اخیر
نرخ تورم انگلیس از سه درصد گذشت.به نقل از تریدینگ اکونومیکس، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا و انگلیس که منجر به توقف بخش بزرگی از فعالیتهای اقتصادی در این کشور شده، نرخ تورم سالانه این کشور تا پایان ماه آگوست با ۰.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۳.۲ درصد رسیده است.این نرخ تورم که بالاترین نرخ تورم انگلیس در طول ۹ سال اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تأثیر افزایش نرخ تورم بخش رستوران و هتلداری قرار گرفته است که تورم آن به مثبت ۸.۶ درصد در این ماه افزایش پیدا کرده است. نرخ تورم در بخش حمل و نقل به ۷.۸ درصد رسیده است. تورم فرهنگ و آموزش نیز ۲.۴ درصد اندازه گیری شده است.  بانک مرکزی انگلیس دستیابی به تورم دو درصدی را هدف گذاری کرده است و باقی ماندن تورم در این محدوده کار را برای سیاست گذار در ادامه دشوار خواهد کرد.

تورم کانادا در اوج
نرخ تورم کانادا به بالاترین سطح ۱۸ سال اخیر رسید.به نقل از گلوب اند میل، متوسط نرخ تورم کانادا در ۱۲ ماه منتهی به آگوست با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴.۱ درصد رسید که این نرخ تورم، ۰.۲ درصد بیشتر از نرخ قبلی برآورد شده توسط کارشناسان و بالاترین تورم ثبت شده در این کشور طی ۱۸ سال اخیر محسوب می شود.  در بین بخش‌های مختلف، بیشترین تورم مربوط به بخش بنزین با ۳۲.۵ درصد بوده است. تورم حمل و نقل نیز ۸.۷ درصد و مواد غذایی با ۲.۹ درصد اندازه گرفته شده است. ازسوی دیگر کمترین تورم مربوط به بخش پوشاک با منفی ۰.۲ درصد بوده است.مرکزی کانادا تا پیش از بحران کرونا بر خلاف همتای آمریکایی خود تاکنون توانسته بود نرخ تورم را در محدوده دو درصدی باقی نگه دارد و این مساله به ثبات نرخ بهره نیز کمک کرده بود.با این حال، این بانک اعلام کرده است که تحت تاثیر شیوع کرونا و سقوط قیمت نفت، نرخ تورم این کشور احتمالا در محدوده سه درصدی نوسان پیدا خواهد کرد و انتظار می رود که دست کم در طول ماه های ابتدایی سال شاهد تداوم این وضعیت باشیم.