اخبار

کسب رتبه سوم کلزای
 کشور توسط استان ایلام
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در سال زراعی جاری استان با تولید نزدیک به ۲۱ هزار تن کلزا رتبه سوم تولید کشور را به خود اختصاص داد و از نظر تحقق برنامه های ابلاغی نیز حائز رتبه دوم کشور شد.
محمد علی اقدسی با اعلام این خبر اظهار داشت: علیرغم اینکه در سال زراعی جاری خشک‌ترین سال طی دوره ۵۰ سال گذشته بوده است اما تولید کلزا در استان ایلام نسبت به سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه؛ بیش از ۸۰ درصد زراعت کلزا در سال قبل در قالب کشاورزی قراردادی انجام شده است افزود: خوشبختانه بهای محصول تولیدی مزارع قراردادی حداکثر ۱۰ روز پس از تحویل محصول به حساب کشاورزان طرف قرارداد واریز شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: برنامه کشت کلزا در سال زراعی جدید را ۱۵ هزار هکتار و با تولید بیش از ۳۰ هزار تن اعلام کرد و نهاده های مورد نیاز به میزان کافی در استان تدارک دیده شده است همچنین در صورت تامین به موقع و مناسب آب در اراضی تحت آبخور سد کرخه این برنامه قابل حصول می باشد.
اقدسی در پایان به کشاورزان کلزا کار استان توصیه نمود؛ که به منظور پیشگیری از خسارت گل جالیز در مزارع کلزا از کشت مکرر این محصول و سایر محصولات میزبان گل جالیز خودداری نمایند.

حضور تولیت آستان قدس در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست مشهد
مشهد مقدس سیده زهرا حیدری-تولیت آستان قدس رضوی با حضور در موسسه ی خیریه نور علی ابن موسی الرضا(ع) شهر مشهد، ضمن قدردانی از خدمات متولیان این مجموعه، با کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست این مؤسسه خیریه گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی به دیدار دختران و پسران بی سرپرست خیریه نور علی بن موسی الرضا(ع) رفت و در جریان این دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه، ساعتی شنونده درددل‌ها و دغدغه‌های آن‌ها بود.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی در بخشی از این دیدار ضمن تقدیر از خدمات خداپسندانه متولیان مؤسسه خیریه نور، آن‌ها را پدران و مادران معنوی کودکان بی‌سرپرست خواند و اظهار کرد: چه کاری از این خدمت بهتر و با ارزش‌تر است که انسان امکانات و توان خود را برای حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست به کار بگیرد؟
وی خدمت به این قشر را توفیقی الهی دانست و خطاب به ایتام این مؤسسه گفت: تمام کسانی که به شما خدمت می‌کنند، هیچ منتی بر شما ندارند. چرا که خداوند بر آن‌ها منت گذاشته که توفیق حضور در کنار شما را دارند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع)، به اذن خدا ما را می‌بینند و ما را حمایت و هدایت می‎کنند، خاطرنشان کرد: خدا از دل و نیت ما خبر دارد و در هر لحظه و هر وقت به سراغش برویم، به ما توجه می‎کند. همین طور، ائمه اطهار(ع) همیشه شنوای حرف‌های ما هستند و به اذن الله توان دستگیری از ما را دارند.
وی با تأکید بر این نکته که با وجود مهربانی خدا هرگز نباید احساس تنهایی کنیم، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در یتیمی به دنیا آمدند و بعد از چند سال مادر خود را نیز از دست دادند و در دامن جد بزرگوارشان بزرگ شدند و بعد از چند سال ایشان را هم از دست دادند. ولی به خاطر فقدان والدین، نه تنها به کج‌راهه نرفتند، بلکه بهترین مخلوق خداوند شدند. تولیت آستان قدس رضوی گفت: خداوند متعال مخلوقاتش را دوست دارد و انسان‌ها را از یاد نمی‌برد. اگر بندگانش را دوست نمی‎داشت، آن‌ها را خلق نمی‌کرد و این همه نعمت را به ما نمی‌داد. مهربان‌تر از مادر و پدر و دیگر بستگان، خدا و ائمه(ع) را داریم. از این رو، هر کس به بندگان خدا خدمت کند، خدا دوستش دارد. حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: تا می‌توانید، ارتباط خود را با خدا تقویت کنید. خدا از رگ گردن به ما نزدیکتر است و حتی لازم نیست نیات خودمان را به زبان بیاوریم. خدایی که ما را دعوت کرده، ممکن نیست ما را نا امید برگرداند؛ ولی شاید به موجب حکمت و مصلحتی، برخی درخواست‌های ما را برآورده نکند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی در خاتمه تصریح کرد: خدا با همه عظمت خود، به بندگان می‌گوید که رفیق و شفیق آنهاست؛ چیزی که ممکن است کمتر از یک انسان صاحب مقام و منصب بشنویم. لذا با دل‌های پاک خود متوجه خدا باشید و همراه شدن با حضرت حق و ائمه(ع) را از همین ایام جوانی تمرین کنید تا از دل‌گرفتگی و گرفتاری‌ها رها شوید.
در این دید و بازدید، تولیت آستان قدس رضوی هدایایی متناسب با سن و سال کودکان و نوجوانان این مؤسسه به آنها تقدیم کرد و همه مهمان غذای متبرک حضرت رضا(ع) شدند.