امام جمعه شاهرود در نشست شورای آموزش و پرورش گفت:

استفاده از همه ظرفیت‌ها در این بخش می‌تواند ارتقای کیفیت در حوزه تعلیم و تربیت را میسر سازد

سهیلا دهقانی: امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مجازی شدن آموزش خسارت زیادی به تعلیم و تربیت زد، گفت: نبود ارتباط معلم با دانش آموزان یکی از مهمترین دلایل این افت و خسران محسوب می‌شود.
حجت الاسلام عباس امینی ظهر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان با بیان اینکه مجازی شدن آموزش خسارت زیادی به تعلیم و تربیت زد، تاکید کرد: علی رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته از سوی معلمان باید گفت نبود ارتباط معلم با دانش آموزان یکی از مهمترین دلایل این افت و خسران محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه تأثیر حضور در کلاس و نزدیکی به معلم در فضای مجازی وجود ندارد، ابراز کرد: یکی از نگرانی‌هایی که از ابتدای کرونا مطرح بود، مقوله مدارس و آموزش و پرورش بود.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه طی ۱۹ ماه گذشته خسارات زیادی حوزه یادگیری دانش آموزان وارد شده که از طریقی جبران شود، گفت: حضور معلم در کلاس‌ها برای تولید محتوای تعلیمی و هم تربیتی یک ضرورت است.
امینی با بیان اینکه در صورت امکان حتی اگر بتوانیم سه دانش‌آموز را در حین تولید محتوا توسط معلم در کلاس داشته باشیم بازهم توانسته‌ایم گام خوبی برداریم، گفت: از همه دست‌اندرکارانی که تلاش دارند تا شرایط برای بازگشایی مدارس آماده شود تقدیر می‌کنیم چرا که این امر به کیفیت تعلیم و تربیت نیز می‌افزاید.
وی افزود: استفاده از ظرفیت‌ها در آموزش و پرورش به خصوص بهره‌مندی از ظرفیت خیران شهرستان شاهرود که تعداد قابل توجهی نیز در شاهرود دارند، می‌تواند ارتقای کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه تعلیم و تربیت را میسر سازد.
فرماندار شاهرود نیز در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان از سوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: مدارسی که فراوانی تجمع و جمعیتی کمتری دارند مانند مدارس روستایی، کلاس‌های حضوری را در سراسر شهرستان دایر کنند.
ابوطالب جلالی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا شرایط برای حضور دانش آموزان به واسطه اهمیت تعلیم و تربیت حضوری مهیا کنیم، تاکید داشت: بخشداران و خبرنگاران در اقناع افکار عمومی برای برگزاری حضوری مدارس تلاش بیشتری کنند.