شهردار مشهد:

مشهد باید شهر علم و دانایی شود

مشهد مقدس سمیرا رحمتی-مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در راستای افزایش تعاملات فرهنگی با شهردار جدید مشهد دیدار و گفتگو کرد.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با هدف افزایش تعاملات فرهنگی با سیدعبدالله ارجایی، شهردار مشهد دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدا سیدعبدالله ارجایی، شهردار مشهد ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل بیت(ع) گفت: هدف ما در شهر مقدس مشهد به عنوان متولیان فرهنگ تسلی صفات صاحب خراسان حضرت امام رضا(ع) به جامعه و مردم است.  امام رضا(ع) عالم آل محمد است و شاخصه اصلی عالم بودن دانش و آگاهی است. به نظر من تنها راه اعتلای مردم از دغدغه ها و مشکلات امروز از قبل تا به آینده ایجاد دانایی است و تنها راه کسب دانایی، مطالعه است.
شهردار مشهد افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به مساله کتاب و کتابخوانی ما و شما به عنوان متولیان عرصه فرهنگ در استان باید حضور و فعالیت خود را در جامعه هزار برابر کرده و به صورت عملی در سطح شهر به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بپردازیم. برکت وجود امام رضا(ع)، امام دانایی در شهر مقدس مشهد باید انگیزه ای برای تبدیل کردن شهر مشهد به شهر علم و دانایی باشد.
وی با اشاره به اینکه شما باید شهرداری را نسبت به موضوع کتاب وظیفه مند کنید، گفت: استفاده از ایده های خلاقانه و تازه در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مهم و موثر است و این مساله جز با همفکری و همراهی مجدانه و دغدغه مندانه مسئولین ذیربط بوجود نمی آید. پیشنهاد می کنم دو دستگاه در آینده ای نزدیک اقدام به راه اندازی اتاق فکر با حضور کارشناسان مربوطه برای ارتباط همه عناصر شهری با موضوع کتاب نمایند.
 در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: هدف و رسالت اصلی کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسرای اجتماعی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در راستای افزایش درک، آگاهی و فرهنگ اجتماعی و شهروندی برای داشتن جامعه ای سالم در آینده است.
وی با اشاره به راه اندازی کتابخانه های سیار، افزود: در همین راستا و در جهت برقراری عدالت فرهنگی تا به امروز موفق به راه اندازی 4 باب کتابخانه سیار در شهرستانهای کاشمر، چناران، تایباد و مشهد برای ارائه خدمات کتابخانه ای به مناطق کم برخوردار و دورافتاده استان شده ایم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نقش کتاب و کتابخوانی را در جامعه مهم دانست و گفت: برای کاهش آسیبهای اجتماعی و افزایش فرهنگ شهروندی و عمومی این اداره کل اقدام به راه اندازی ایست کتاب در ایست کارها و ایستگاه های دانایی در آتش نشانی های سطح شهر مشهد کرده است.
وی در خصوص افزایش فضاهای کتابخانه ای در استان، افزود: به دلیل محدودیهای منابع مالی دولتی امکان احداث کتابخانه در تمامی مناطق استان امکان پذیر نیست در همین راستا واگذاری کتابخانه های شهرداری به این اداره کل علاوه بر تجمیع و هماهنگی کتابخانه های استان باعث ارائه خدمات بهتر در مناطق بیشتر با حداقل صرف هزینه خواهد شد.