مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان:

زمستان پیش رو گاز منازل قطع نمی‌شود

گاز بخش خانگی زمستان پیش رو قطع نمی‌شود و در صورت احتمال کمبود گاز،  تأمین گاز منازل از خطوط قرمز شرکت گاز استان است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان سمنان و به نقل از ایرنا؛ علیرضا اعوانی با اعلام خبر فوق، گفت: بر اساس تصمیمات کشوری، در صورت مواجهه احتمالی با کمبود گاز، اولین محدودیت بر نیروگاه‌های تولید برق اعمال می‌شود.
وی با بیان اینکه در طول سال گازوئیل یا مازوت مورد نیاز برای قطع احتمالی گاز نیروگاه‌ها پیش بینی می شود افزود : حذف گاز پاک و جایگزینی سوخت مایع تبعات زیست محیطی بدنبال دارد اما چنانچه مدیریت مصرف در بخش های مختلف اعم از خانگی و  تجاری و عمومی انجام پذیرد، با تأمین گاز کامل نیروگاه‌ها، از تبعات مصرف سوخت مایع  نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.
مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان گفت: اهمیت مدیریت مصرف تا جایی است که علاوه بر تبلیغات گسترده از سوی شرکت گاز مبنی بر لزوم مدیریت مصرف از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در خواست شد که مردم را به صرفه جویی دعوت کنند زیرا که این مهم پایداری شبکه گاز را حفظ کرده و امکان بهره مندی تمامی مصرف کنندگان را محقق می سازد .
وی افزود: در سال گذشته با رعایت الگوهای مصرف به جز چند روز  اعمال محدودیت مصرف بسیار جزئی برای کارخانه سیمان شاهرود و تعدادی کمی از کارخانه‌های گچ، هیچگونه محدودیت و یا قطع گاز برای مصرف گاز صنایع استان اعمال نشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان ابراز داشت: توسعه گازرسانی از اولویت‌های مهم کشور است و پیشرفت چشمگیری داشته است اما در کنار آن باید بر رعایت الگوهای مصرف و صرفه جویی  نیز تمرکز شود تا موازنه تولید و مصرف حفظ شود.
وی ادامه داد: احتمال کمبود گاز در زمستان‌ها موضوعی مطلق نیست و به موارد مختلفی مانند شدت، مدت و گستردگی سرما در کشور و نیز رفتار مصرف کنندگان بستگی دارد.
اعوانی افزود: با توجه به اینکه استان سمنان از زیرساخت‌های مناسبی در حوزه انتقال و توزیع گاز برخوردار است و کریدور اصلی انتقال گاز بین تهران و مشهد از استان سمنان می گذرد، پیش بینی می شود محدودیتی در تامین گاز مشترکین استان ایجاد ‌نگردد.