تلفن همراه نماینده جمهوری‌خواه مصادره شد

نماینده سنا هم از یورش اف‌بی‌آی در امان نماند

گروه سیاسی: دفتر تحقیقات فدرال آمریکا(اف.بی.آی) پس از یورش به عمارت رئیس جمهوری سابق این کشور در فلوریدا، تلفن همراه یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه را نیز مصادره کرد. «اسکات پِری» نماینده جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد صبح روز گذشته نیروهای امنیتی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به منزلش یورش برده و تلفن همراه او را مصادره کردند. بر اساس اظهارات منابع آگاه، این تفحص با پرونده تحقیقات جاری اداره بازرسی کل وزارت دادگستری آمریکا مرتبط است. این نهاد در حال تحقیق در مورد اقدامات «جفری کلارک»، مقام سابق وزارت دادگستری و شماری دیگر از افراد دخیل در پرونده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و همچنین حمله به ساختمان کنگره آمریکا است. کلارک و برخی دیگر از مقامات وقت سعی داشتند به «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق کمک کرده و مانع تأیید نتایج انتخابات شوند.
طرفداران ترامپ به درخواست وی و در اعتراض به پیروزی «جو بایدن، رقیب دموکراتش، در ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی سال ۹۹) به ساختمان کنگره آمریکا حمله کرده و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شدند. به نوشته سی‌ان‌ان، پری از نزدیکان کلارک است؛ کسی که به واسطه نقش‌آفرینی و تلاش برای ابطال انتخابات ۲۰۲۰، زیر ذره‌بین بازرسان فدرال قرار گرفت و مقامات قضائی نیز در اوایل تابستان سال جاری منزل وی را مورد تفتیش و تفحص قرار دادند.
مصادره تلفن همراه پری در حالی رخ داده که اف‌بی‌آی دیروز به محل اقامت ترامپ در فلوریدا موسوم به «مار-ئه-لاگو»، یورش برد و شبکه سی‌ان‌ان در این‌باره اعلام کرد که اف‌بی‌آی در جستجوی اسناد محرمانه و طبقه‌بندی۲شده ریاست جمهوری بوده که ترامپ آنها را به عمارتش در فلوریدا منتقل کرده است. نیویورک تایمز هم در این‌باره به نقل از یک منبع مطلع نوشت: صندوق‌هایی که ترامپ پس از ترک کاخ سفید به مار-ئه-لاگو منتقل کرده، حاوی اسناد محرمانه بوده و ترامپ در بازگرداندن ۱۵ صندوق که مقامات آرشیو ملی ماه‌ها خواستار آن بوده‌اند، تعلل کرده است.