اخبار

ناوشکن جماران، کشتی
 ایرانی را نجات داد
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش کشورمان گفت: ناوشکن جماران، قایق هایی که به یک کشتی ایرانی حمله کرده بودند را متواری کرد. امیر دریادار دوم تاج الدینی درباره عملیات نیروی دریایی عیله مهاجمان به کشتی ایرانی در دریای سرخ اظهار کرد: از تکالیف محوری نیروی دریایی ارتش تأمین خطی مواصلاتی و دفاع از منافع ایران در دریای آزاد و اقیانوس هاست. وی افزود: سه شنبه شب تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش تحت فرماندهی ناوشکن جماران در محدوده دریای سرخ از سوی کشتی ایرانی پیام درخواست کمک دریافت کرد و بلافاصله در منطقه حاضر شد و با قایق‌های مهاجم درگیر و آنها را متواری کرد.

سکوت جهان در برابر جنایات
 رژیم صهیونیستی بهت آور است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: سکوت جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان بیگناه بهت‌آور و غیر قابل قبول است. هادی طحان نظیف در توئیتر نوشت: "سکوت جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان بیگناه بهت‌آور و غیر قابل قبول است. جامعه جهانی باید به مسئولیت حقوقی و اخلاقی خود در محکومیت هر چه سریعتر این جنایات عمل کند."

تیم نفربر سپاه پاسداران وارد چین شد
تیم نفربر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات بین المللی نظامی روسیه ۲۰۲۲ در رشته تخصصی نفربر وارد کشور چین شد. تیم مذکور در حال حاضر ضمن حضور در محل برگزاری رقابت‌ها و آشنایی با شرایط محیطی منطقه، مراحل آماده سازی، انجام تمرینات و تست تجهیزات مربوطه را می‌گذراند. لازم به ذکر است مسابقه نفربر در قالب دو مرحله ۱- تیراندازی (ثابت، در حال حرکت و اهداف هوایی) ۲- عبور از موانع (میدان مین، گدار آب، خندق، پل باریک، مانع عمودی، شیب و ضد شیب و شیب‌های پهلو) از ۲۳ مرداد در چین به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در میزبانی مسابقات مذکور آغاز خواهد شد.

موعد برگزاری انتخابات پارلمانی کویت
منابع کویتی به موعد برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور اشاره کردند. یک روزنامه کویتی احتمال داد که دولت کویت ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲ را موعد برگزاری انتخابات پارلمانی کشور اعلام کند. روزنامه الانباء کویت به نقل از منابع مطلع نوشت که هیئت دولت کویت قرار است در جلسه ۱۵ اوت ۲۰۲۲، دعوت از رای دهندگان و برگزاری انتخابات را بررسی کند. این روزنامه کویتی نوشت که احتمال دارد ثبت نام از نامزدها ۱۷ اوت آغاز شود و به مدت ۱۰ روز ادامه داشته باشد و انتخابات پارلمانی نیز ۲۴ سپتامبر برگزار شود. قرار است بنابر به دستور نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت مبنی بر انحلال پارلمان در ژوئن گذشته، انتخابات عمومی جدیدی در کشور برگزار شود.

وزیر جنگ صهیونیستها
«النخاله» را تهدید به ترور کرد
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که نشان از خوی تروریستی این رژیم دارد، تهدید به ترور دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین کرد. بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تهدید مستقیم «زیاد النخاله»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، مدعی شد کرد که هیچ ضمانتی برای وی وجود ندارد. وی در مصاحبه با شبکه رسمی «کان» رژیم صهیونیستی ادعا کرد: همه سران گروه‌های مسلح باید نگران باشند، زیاد النخاله در رأس یک گروه مسلح تروریستی است، هیچ ضمانتی درباره زنده ماندنش وجود ندارد، هیچ جایی برای او امن نیست. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: اگر آتش‌بس نقض شود اسرائیل از همه توان خود استفاده خواهد کرد. گانتز همچنین در این مصاحبه که اولین گفت‌وگوی تلویزیونی وی بعد از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود و در راستای خوی صهیونیستها در پایبند نبودن به تعهدات، ارائه تسهیلات برای بازسازی نوار غزه را مشروط به آزادسازی دو نظامی صهیونیست کرد . وی ادعا کرد: این چیزی است که مانع توسعه نوار غزه و ماندنش در وضعیت کنونی می‌شود.