اخبار

پیش‌نویس دستورالعمل تجمعات در وزارت کشور تهیه شده است
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: پیش نویس دستورالعمل راهپیمایی و تجمعات که در وزارت کشور تهیه شده را به خانه احزاب ارائه می‌دهیم تا به عنوان بازوی مشورتی موضوع را بررسی کند تا نهادینه کردن حق اعتراض را با استفاده از یک نهاد سیاسی صنفی جلو ببریم. به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالله مرادی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب در نشست خبری با اشاره به آغاز هشتمین دوره فعالیت خانه احزاب گفت: نشست خوبی در هشتمین دور فعالیت این خانه میان وزارت کشور، معاونت سیاسی و مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور و خانه احزاب برگزار شد. دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی افزود: رویکرد دولت از نشاط سیاسی در این نشست تبیین شد و احزاب و گروه‌ها مسایل و فعالیت‌های حزبی خود را بیان کردند. وی خاطرنشان کرد: مبانی قانونی برگزاری تجمعات در قانون اساسی پیش بینی شده است اما برای آن دستورالعمل اجرایی وجود نداشت تا مشخص شود این فرایند به کدام مسئول باید واگذار شود که در نهایت این دستورالعمل تهیه شد.

ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال در استان خوزستان ضرورت جدی دارد
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای استان خوزستان ضرورت جدی دارد، گفت: برنامه دولت برای ایجاد شهرهای پتروشیمیایی و شهرهای مولد کشاورزی می‌تواند ظرفیت‌های اشتغال‌زایی را در این استان افزایش دهد. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور بعدازظهر دیروز (دوشنبه) در جلسه ای با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان به بررسی مسائل و مشکلات این استان پرداخت. وی در این جلسه استان خوزستان را استانی پراهمیت و با کارکرد ملی توصیف کرد و گفت: استان خوزستان با وجود ظرفیت‌های متعدد و گسترده در بخش‌های مختلف نباید از مشکلاتی نظیر بیکاری و فقر رنج ببرد. مخبر در دیدار اعضای مجمع نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریانات اخیر کشور و تلاش گسترده دشمنان برای ضربه زدن به ایران گفت: حمایت‌های غرب از اتفاقات اخیر در کشور در طول تاریخ بی سابقه است.

فراکسیون زنان صدور قطعنامه حقوق بشری علیه ایران توسط کشورهای غربی را محکوم کرد
فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در قالب بیانیه‌ای صدور قطعنامه حقوق بشری توسط کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد. فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در قالب بیانیه‌ای صدور قطعنامه حقوق بشری توسط کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده و این قبیل قطعنامه‌ها را که خود ناقض حقوق بشر هستند فاقد وجاهت دانست.  در بیانیه آن‌ها تصریح شده است، کشورهای غربی در حالی قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی تصویب می‌کنند که کارنامه حقوق بشری آن‌ها بسیار سیاه و دهشتناک است و اثرات خونبار سلاح‌های کشتار جمعی آن‌ها در تمام کشورهای جهان از جمله کشورهای اسلامی هویداست و آثار جنایات آن‌ها را می‌توان به وضوح در قلب کشورهای عراق، فلسطین، سوریه، یمن، افغانستان و ...مشاهده کرد.

در ارکان خانه احزاب چیزی مربوط به تعامل با حکمرانی و کشورداری نیست
رئیس خانه احزاب تاکید کرد: ساختار سیاسی ما حزب‌محور و پارلمانی نیست. مردم هم نسبت به احزاب و چارچوب اعتقادی خودشان تصویر مشخصی ندارند. به گزارش ایلنا، نشست خبری منوچهر متکی رئیس خانه احزاب ایران صبح امروز در محل خانه احزاب برگزار شد. متکی  در ابتدا عنوان کرد: ما در آستانه بیست دومین سالگرد خانه احزاب هستیم که هشتمین دوره آن سازماندهی شد و در مجمع اخیر هیئت رئیسه آن انتخاب و فعالیت خود را شروع کرد. وی با بیان اینکه خانه احزاب خانه‌ای است که عقل سیاسی آن با حضور احزاب مختلف گردهم آمده که توانستند تمامی اندیشه‌های سیاسی موجود را ساماندهی کنند، گفت: این خانه اولین سازمان مردم نهاد با نگرش‌هایی مبتنی بر اصولگرایی، اصلاح‌گرایی یا گروه‌هایی است که مستقل در کنار هم قرار دهد.