اخبار

افزایش سقف فروش اسکناس ارز به اشخاص دارای کارت بازرگانی
سقف فروش ارز به صورت اسکناس در بازار توافقی، برای اشخاص دارای کارت بازرگانی از 2 هزار یورو به 6 هزار یورو افزایش یافت. به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک مرکزی، با تصمیم این بانک و به منظور تامین ارز (اسکناس) موردنیاز تولیدکنندگان و تجار برای تامین هزینه های مرتبط با امور تجاری، سقف فروش ارز به صورت اسکناس به اشخاص دارای کارت بازرگانی معتبر، از 2 هزار یورو به ۶ هزار یورو افزایش یافت. شناسایی و تامین ارز مورد نیاز سایر گروهها در دستور کار مستمر بانک مرکزی است.

پالایشی‌ها شاخص
کل بورس را سبز پوش کردند
شاخص کل بورس در روز دوشنبه ۰.۱۵ درصد تقویت شد. به گزارش ایبِنا، شاخص کل بازار سرمایه در روز دوشنبه، ۲ هزار و ۱۴۵ واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۱۵ درصد تقویت شد. شاخص هم‌وزن نیز 1040 واحد رشد کرد و در کانال ۴۰۹ هزار و ۶۸۴ واحدی توقف کرد. همچنین شاخص قیمت ۴۸۹ واحد رشد کرد و در کانال ۳۲۰ هزار و ۹۴۳ واحدی ایستاد. در این بازار ۳۲۷ هزار معامله به ارزش ۵۲ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال انجام شد. در این روز شاخص بازار اول ۰.۱۱ درصد معادل ۱۱ هزار واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون ۵۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص بازار دوم نیز ۰.۲۰ درصد تقویت شد و در کانال دو میلیون و ۷۵۷ هزار واحدی توقف کرد. شاخص آزاد شناور نیز ۰.۱۷ درصد معادل ۳ هزار واحد تقویت شد و در کانال یک میلیون و ۸۲۹ هزار واحدی قرار گرفت. در معاملات این روز با وجود این که گروه خودرو رشد خوبی داشتند و شاخص را بالا کشیدند، اما در ادامه گروه خودرو ریزش کرد، اما گروه پالایشی از همان ابتدا پر قدرت ظاهر شد و شاخص کل را بالا کشید.

فریب تبلیغات وام را نخورید
هیچ کدام از تبلیغات موجود سطح شهر برای وام مورد تایید نیست و دفاتر بانک نیستند؛ فریب نخورید. به گزارش ایبِنا، آگهی‌هایی در سطح شهر مبنی بر اینکه "بدون پیش پرداخت و در کمترین زمان وام ۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی بگیرید"، مشاهده می‌شود که خود را دفاتر کارگزاری بانک رسالت معرفی می‌کنند، اما بانک رسالت ارتباط این موضوع با بانک را رد و اعلام کرد که این قبیل موضوعات از سوی مقامات قضایی در حال پیگیری است و به آن‌ها رسیدگی می‌شود. اگر حداقل یکبار تجربه پیاده‌روی در معابر سطح شهر به‌خصوص مناطق شلوغ و پر رفت‌وآمد، چون خیابان انقلاب، ولیعصر و ... را داشته باشید، احتمالا چشمتان به آگهی‌های مختلفی که بر سطح زمین پیاده‌رو‌ها و دیوار‌ها نصب شده، خورده است. آگهی‌های مربوط به وام ۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی نیز یکی از این موارد است. در این آگهی‌ها ذکر شده که تمامی شاغلان می‌توانند بدون پیش پرداخت، بدون کسر از حقوق و در کمترین زمان این وام را دریافت کنند. پیگیری‌ها از شماره‌هایی که در این آگهی‌ها درج شده، نشان می‌دهد که این افراد خود را نماینده یا دفتر کارگزاری بانک رسالت معرفی می‌کنند و رویه دریافت وام از این طریق به این شکل است که مسئولان این آگهی‌ها، مدارک و فیش حقوقی شما را در سامانه مرآت (سامانه اعتبارسنجی و ارزشیابی) بارگذاری می‌کنند و مبلغی که از سوی کارشناس بانک اعلام می‌شود را به‌عنوان وام پرداخت می‌کنند.