سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری بیان کرد

حمایت حقوقی و قضایی از واحدهای تولیدی

گروه سیاسی:غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری آنلاین ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و سال جدید - سالی که از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: در  سال 1398 که هدف نظام و راهبرد تعیین شده از سوی رهبری رونق تولید بود، خوشبختانه اعلام کردیم که نتیجه تلاش های همکاران ما در  جلوگیری از تعطیلی بیش از 990 واحد تولیدی و پیشگیری از بیکار شدن کارگران این واحدها بخشی از ایفای نقش قوه قضاییه در تحقق رونق تولید بود.وی افزود: در سال 1399 و با هدف تحقق جهش تولید ان‌شالله سعی خواهیم کرد با کمک و حمایت حقوقی و قضایی از واحدهای تولیدی و نیز حمایت های لازم از آن‌ها از جمله تامین امنیت قضایی و اقتصادی برای تولید کنندگان کمک به بهبود فضای کسب و کار با اصلاح ساختارهای فسادزا و رفع دیوان سالاری های ظالمانه و حذف دالان های تاریک و صدور مجوز و امضاهای طلایی و به ویژه با مبارزه همه جانبه و مقتدرانه و قاطع با فساد و قاچاق کالا سهم خودمان را در انجام این ماموریت مهم ایفا کنیم.
وضعیت پرونده طبری
وی درباره آخرین وضعیت پرونده طبری گفت:  قبلا گفتیم که پرونده به دادگاه رفته و تشریفات در دادگاه برگزار می شود و پیش‌بینی ما این است که در اردیبهشت ماه اولین جلسه آن برگزار و جلسات بعدی پشت سر هم برگزار شود.سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد:  22 نشست سخنگویی در یکسالی که بنده سخنگو بودم برگزار و به ۴۹۵ سوال پاسخ داده شد و در مقایسه با دوره قبل که در هر سال ۱۵ نشست برگزار شده بود، ۳۷۰ سوال پاسخ داده شده که  رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد.
حکم پرونده شهردار شیراز
وی درباره حکم پرونده شهرداران فعلی و سابق شیراز در خصوص قصور در سیل سال گذشته گفت: این پرونده هم  از اقداماتی بود که وعده‌های قوه قضاییه تحقق یافت. در سال گذشته در ایام نوروز سیلاب‌هایی را در استان‌ها داشتیم و اعلام کردیم علل آن بررسی شود. به پرونده مقامات شهردارها در دوره فعلی و گذشته در این ارتباط هم در استان گلستان و فارس و برخی استان‌ها رسیدگی شد. در استان فارس رای صادر و برای شخصیت حقوقی و  شهرداران وقت محکومیت کیفری و پرداخت دیه به درگذشتگان  و جبران خسارت و خسارت دیدگان صادر شد. اما چون قطعی نشده از بیان جزییات معذورم.  قوه قضاییه شعار نداد و در عمل رسیدگی و رای صادر کرد این عزم و اراده قوه قضاییه در دفاع از حقوق مردم را به اثبات می‌رساند.
مرخصی شامل نجفی نمی‌شود
وی درباره عدم اعطای مرخصی به محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران نیز اظهار کرد: این ادعا که در زندان به تعبیری در بند و اندرزگاهی که آقای نجفی حضور دارد یک نفر مبتلا به کرونا شده است صحت ندارد و به هیچ عنوان هیچ کدام از افراد در اندرزگاه مبتلا به بیماری کرونا نیستند. مرخصی به کسانی داده شده است که محکومیت قطعی دارند و از آن‌جا که آقای نجفی  رای محکومیت قطعی برایش صادر نشده از دایره شمول مرخصی خارج و قرار بازداشت دارد که بعد از قطعی شدن رای صادره در مورد او ، درباره مرخصی ایشان تصمیم گرفته می‌شود و اگر رای ایشان قطعی شده بودمی توانستند در این ایام از مرخصی استفاده کنند.