اخبار

روزنامه‌ها دوباره برمی گردند
کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا با انتشار اطلاعیه‌ای، از نشر نسخه کاغذی رسانه‌ها از شنبه (۲۳ فروردین ماه) خبر داد. در متن این اطلاعیه آمده است:
«بی‌شک تلاش شبانه‌روزی همکاران رسانه‌ای در سطح ملی و استانی برای ایفای نقش موثر و پیشگام اطلاع‌رسانی در مقابله با کرونا بیش از گذشته نمایان شد و جا دارد از تلاش مستمر و ۲۴‌ساعته سربازان گمنام نظام اطلاع‌رسانی کشور در صحنه مقابله با کرونا تقدیر و تشکر به‌عمل آید.به اطلاع می‌رساند با عنایت به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه (۲۳ فروردین ماه) در سراسر کشور کلیه نشریات چاپی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امکان انتشار خواهند داشت.
 همچنین نظر به اهمیت و نقش موثر نسخه چاپی رسانه‌ها و هماهنگی به عمل آمده با مسولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شهر تهران نیز که طرح فاصله گذاری هوشمند از روز ۳۰فروردین اجرا می‌شود، چاپ نشریات  شامل این محدودیت نخواهد بود و روزنامه ها و نشریات چاپی می توانند از روز ۲۳ فروردین، فرآیند تولید، چاپ و توزیع  را آغاز کنند.
 بدین ترتیب در کلیه نقاط کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب و رعایت تمام جوانب برای پیشگیری از شیوع کرونا در مراحل تولید، چاپ و توزیع توسط مدیران رسانه‌ها از روز ۲۳ فروردین، انتشار نسخه کاغذی روزنامه ها و سایر نشریات بلامانع خواهد بود.»

قاچاق بلای جان تولید است
معاون اول رییس جمهور با اشاره به نقش تعیین کننده گمرک در تجارت کشور گفت: در ایام کرونایی، گمرکات کشور نقش بسیار مهمی در تامین نیازهای کادر پزشکی و درمانی و مردم داشتند که باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم. به گزارش ایسنا، جهانگیری در نشست هم اندیشی پیرامون اقدامات گمرک ایران در مقابله با کرونا تصریح کرد: در کنار کادر پزشکی و درمانی کشور که با جانفشانی برای سلامت کشور مایه گذاشتند بخش هایی از جامعه نیز نظیر گمرکات در بحران کرونا پای کار بودند تا نیازهای کشور مرتفع شود که باید قدردان همه آنها در مرزها و موادی ورودی کشور باشیم.معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در این ایام و برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، بسیاری از کارمندان دولت در خانه ماندند، اما تولید کنندگانی بودند که نه تنها کنار نرفتند بلکه با انگیزه و علاقمندی ظرفیت خود را برای رفع مشکلات کشور به کار گرفتند که باید قدردان آنها بود.جهانگیری با بیان اینکه مبارزه با قاچاق باید با جدیت دنبال شود اظهار داشت: قاچاق بلایی بر جان تولید و اقتصاد کشور است. البته راه مبارزه با قاچاق در درجه نخست نظامی نیست بلکه اقتصادی است. سیاست های اقتصادی مناسب می تواند مانع از رواج قاچاق و رفتن افراد به این سمت شود.معاون اول رییس جمهور از تعهد گمرک و دستیابی به درآمدهای مشخص شده در بودجه کشور تشکر کرد و از مدیران این مجموعه خواست بعنوان مرزداران تجارت خارجی و ‌صادرات و واردات کشور، موضوع پنجره واحد را دنبال کنند.

بازسازی اشتغال اقدام اصلی برای دوران پساکرونا باشد
رییس فراکسیون کار مجلس مهم‌ترین اقدامات را برای دوران پساکرونا بازسازی اشتغال عنوان کرد و گفت: اشتغال و توسعه تولید از اهم موضوعاتی است که باید در دوران پساکرونا مورد توجه قرار گیرد. محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اینکه کرونا به چه میزان ماهیت ضد بشردوستانه برخی کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر از جمله آمریکا را برملا کرد اظهار کرد: اقدامات غیر بشردوستانه دولت آمریکا در این دوران در چندین مورد مشاهده شد؛ برای مثال اخیرا بارگیری لوازم بهداشتی که قرار بود به آلمان برود توسط آمریکا متوقف و به سوی این کشور تغییر مسیر داد؛ مقامات برلین نیز به شدت این اقدام  غیر انسانی را محکوم و آن را یک نوع دزدی عنوان کردند.