اخبار

۱۳ قرارداد ازدیاد
 برداشت نفت امضا می‌شود
مبلغ قراردادهای مربوط به ازدیاد برداشت از 9 میدان 239 میلیارد تومان به علاوه 13.5 میلیون یورو، مبلغ قراردادهای 13 میدان حدود 716 میلیارد تومان و 35 میلیون یورو و کل مبلغ 1009 میلیارد تومان به علاوه 49 میلیون یورواست. به گزارش ایلنا، باعنایت به لزوم تقویت بدنه دانشی کشور درحوزه بالادستی صنعت نفت، وزارت نفت در دولت هفتم و هشتم حمایت از ایجاد دانشکده‌های مهندسی نفت در دانشگاه‌های کشور را در دستور کار خود قرار داد و دانشکده‌های مزبور در دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، سهند تبریز و شیراز ایجاد شد.  در این راستا در دولت یازدهم و دوازدهم هدایت و جهت‌دهی به تحقیقات دانشگاه‌ها برای حل مشکلات و چالش‌های صنعت نفت در تمامی حوزه‌های بالادستی و پایین دستی در دستور کار قرار گرفت ودر سال 93 انعقاد 9 قرارداد بالادستی، 13 انستیتوی پایین دستی و 5 طرح کلان اکتشاف با دانشگاه‌های کشور صورت پذیرفت.

کاهش زمان صدور کارت سوخت
تعداد تولید کارت در روز متناسب با درخواست متقاضیان و روزانه به 5 هزار کارت می‌رسد که ظرفیت 10 برابر این تعداد را هم داریم.
به گزارش ایلنا،«شهرام رضایی»گفت:درچرخه تولید کارت سوخت 4 نهاد و کارخانه درگیر هستند. زیرا برخی از قطعات  از خارج تامین می‌شوند . البته تعطیلی اردیبهشت را پیش‌رو داشته‌ایم و تا زمان اعمال پروتکل‌های بهداشتی و راه‌اندازی مجدد فاصله زمانی وجود داشت که اکنون هم مشکل حادی نیست، حتی تاخیر زمانی کارت‌های خصوصی صدور آنها زیر دو ماه است.

افزایش انتقال گاز در روز
مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران از افزایش ظرفیت روزانه انتقال گاز به 870 میلیون متر مکعب با احتساب ارتقاء 12 درصدی انتقال گاز شیرین در پنج ماه نخست سالجاری خبر داد. به گزارش ایلنا،«مهدی جمشیدی ‌دانا» گفت:هم‌اکنون ۳۷ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال فشار قوی در کشور وجود دارد که از نظر رده‌بندی جهانی در این بخش، جایگاه چهارم را در اختیار داریم.