اخبار

تأمین رایگان اکسیژن بیمارستانها توسط فولاد مبارکه اقدامی راهگشا و ارزشمند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتوگوی تلفنی با رادیوفولاد از اقدام فولاد مبارکه در تأمین رایگان اکسیژن بیمارستانهای تحت پوشش این دانشگاه به عنوان اقدامی راهگشا و ارزشمند یاد کرد.  دکتر طاهره چنگیز  تصریح کرد: رؤسای بیمارستانهایی که دغدغۀ تأمین اکسیژن را داشته اند، همواره قدردان و سپاسگزار فولاد مبارکه به جهت این حمایت ارزشمند و حیاتی خواهند بود. وی در ادامه به کمکهای فولاد مبارکه در خصوص تأمین بخشی از تجهیزات موردنیاز بیمارستانهای درمانگر بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و از دیگر صنایع استان دعوت کرد تا همچون فولاد مبارکه به حمایت از سیستم درمان استان بپردازند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه با اشاره به هزینۀ 5 میلیارد تومانی تأمین لباسها و وسایل حفاظتی کارکنان حوزۀ بهداشت و درمان استان در هر هفته، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همچنان متقاضی حمایت صنایع استان اصفهان در ادامۀ این مسیر است و با توجه به کافی نبودن بودجه های دولتی، نقش حمایتی صنایع از اهمیت بسیاری برخوردار است. خانم دکتر چنگیز در ادامه اظهار داشت: به منظور قدردانی از حمایتهای فولاد مبارکه و ارج نهادن به زحمات کارکنان این شرکت، از هیچ تلاشی در راستای ارتقای سلامتی این عزیزان فروگذار نخواهیم کرد. وی با بیان اینکه یک سوم از کل مبتلایان قطعی که اخیرا در کشور شناسایی شده اند، مربوط به استان اصفهان بوده است، اظهار داشت: این امر نشان از جدیت در فرایند شناسایی مبتلایان جدید در استان اصفهان و یک امتیاز برای این استان به شمار میرود. به گفتۀ وی آمارهای منتشرشده حاکی از آن است که مبتلایان زیادی در استان داریم و انتظار میرود شهروندان این موضوع را یک هشدار جدی بدانند.

۱۱۰۰ عنوان ویژه برنامه دفاع مقدس در استان سمنان اجرا می‌شود
سمنان- جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از برگزاری یک هزار و ۸۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ عنوان برنامه شاخص اجرا می‌شود.  سرهنگ پاسدار منصور شوقانی بعدازظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سپاه سمنان ضمن بیان اینکه یک هزار و ۸۰ عنوان ویژه برنامه دفاع مقدس در سطح استان برگزار می‌شود، ابراز داشت: از این تعداد ۱۳ عنوان برنامه شاخص خواهد بود که برپایی بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از مدافعان سلامت و خبرنگاران دیگر برنامه‌های شاخص سپاه استان طی این هفته است. وی ضمن بیان اینکه ۶۰۰ برنامه نیز به صورت عمومی در نظر گرفته‌شده است، افزود: با توجه به اینکه امسال با بیماری ویروسی کرونا مواجه هستیم لذا تلاش شد تا برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در نظر گرفتن شرایط امروز جامعه برگزار شود. جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بابیان اینکه بیشترین برنامه‌ها با ۸۰ عنوان در شاهرود اجرا خواهد شد، ابراز داشت: طی هفته دفاع مقدس ۴۰ برنامه در سمنان، ۵۰ برنامه در دامغان، ۳۵ برنامه در گرمسار، ۲۳ برنامه در مهدی‌شهر، ۲۰ برنامه در میامی، ۵۰ برنامه در سرخه و ۱۲ برنامه در آرادان برگزار می‌شود.

 بیمه سلامت در مدیریت هزینه ها موفق عمل کرد
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد تاکید کرد : مدیریت هزینه ها در بیمه سلامت به درستی صورت گرفت . حجت دیلمی در گفت و گو با خبرنگار آی هینا گفت : مهم ترین اقدام سازمان بیمه سلامت در شهرستان علی آباد طی سال 98 و 99 مدیریت هزینه ها بود ، با توجه به این که مردم در شهرهای کوچک و روستا ها از بیمه سلامت و بیمه های دیگر استفاده می کنند ، باید رفع هم پوشانی ها را با هدف هزینه کرد بهتر منابع انجام داد . رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد افزود : هر فرد باید دارای یک دفترچه بوده و رفع هم پوشانی بیمه ها از اقدامات ارزشمند بیمه سلامت است . وی تصریح کرد : ارزیابی وسع با هدف اختصاص بیمه رایگان به افراد نیازمند انجام شده و پس تعیین دهک افراد ، مشخص می شود که چه فردی باید از بیمه رایگان استفاده کند ، این مسئله نیز یکی از راهکارها در جهت مدیریت هزینه هاست . دیلمی با اشاره به اینکه باید از بی عدالتی ها در ارائه خدمات جلوگیری کرد ، اظهار داشت :مهم ترین اقدام در جهت اجرای عدالت این است که افراد دارای تمکن مالی ، خود حق بیمه را پرداخت کنند ، ضمن اینکه ایجاد سامانه تبادل اسناد در سراسر کشور نیز در ارائه بهتر خدمات موثر است . وی با بیان اینکه خدمات الکترونیکی به ارتباط موثر و تعامل میان پزشک و بیمار کمک می کند گفت : اگر پزشکان استاندارد ها و شاخص را در نسخه نوییسی الکترونیک رعایت کنند به مدیریت بهتر هزینه ها کمک می کند ، زیرا می توان از تجویز داروهای خارجی غیر ضروری جلوگیری کرد .