اخبار

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد
تکذیب افزایش
قیمت حامل‌های انرژی
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس هیچ طرح یا برنامه ای را برای افزایش قیمت بنزین یا سایر حامل های انرژی در سال جاری یا بود جه سال آینده دنبال نمی کند.
هادی بیگی نژاد در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: بنده به عنوان یک عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید می کنم که مجلس هیچ طرح یا برنامه ای را در خصوص قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی چه در سال جاری و چه در سال آینده دنبال نمی کند.وی در ادامه اظهار کرد: در بررسی بودجه سال گذشته نیز چندین نظریه در این زمینه مطرح شد و کمیسیون انرژی مجلس صراحتا مخالفت خود را اعلام کرد. ما در شرایط کنونی چنین تنشی را به مردم تحمیل نخواهیم کرد. قطعا افزایش قیمت بنزین یا سایر حامل های انرژی منجر به ایجاد تنش در بازار خواهد شد و ما نیز قطعا با آن مخالف هستیم.

عربستان بزرگترین
صادرکننده نفت به چین ماند
عربستان سعودی در اوت برای نهمین ماه متوالی بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند.آمار اداره کل گمرک چین نشان داد واردات نفت سعودی در اوت ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به ۸.۰۶ میلیون تن معادل ۱.۹۶ میلیون بشکه در روز رسید.
واردات نفت سعودی در ژوییه ۱.۵۸ میلیون بشکه در روز و در اوت سال گذشته ۱.۲۴ میلیون بشکه در روز بود.اوپک و متحدانش در ژوییه توافق کردند محدودیت عرضه را تسهیل کرده و تولیدشان را دو میلیون بشکه در روز افزایش دهند که به صورت افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز از اوت تا دسامبر انجام می گیرد. تولید اوپک در ژوییه ۶۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۲۶.۶۶ میلیون بشکه در روز رسید.
واردات نفت چین از روسیه در اوت به ۶.۵۳ میلیون تن معادل ۱.۵۹ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز در ژوییه تغییر چندانی نداشت.